Moeiteloos door de stad of genietend over het platteland, met de nieuwe Cannondale Mavaro geniet je van een comfortabele rit. Onder meer de HeadShok vering, interne versnellingsnaaf en riemaandrijving maken deze elektrische fiets jouw nieuwe favorieten tweewieler.
De nieuwe Mavaro introductie
De vernieuwde Mavaro van Cannondale is gemaakt voor alle fietsers die altijd gaan. Weer of geen weer, regen, wind, zonneschijn en dag-in-dag-uit. Onder meer de toevoeging van de meest recente Bosch Performance Line CX (gen 5) motor geeft extra nadruk op het gebruik ongeacht de weerstomstandigheden.
Iedere Mavaro is uitgerust met een nieuwe PowerTube 800 of 600 accu. Deze accu's werken samen met de nieuwe motor en beschikken over nieuwe cellen met hogere energiedichtheid. Het resultaat is meer vermogen voor minder gewicht en volume.
Op het Kiox 300 scherm lees je alle e-bike en ritgegevens helder af. Bediening is makkelijk met de Mini Remote en op het LED-display op het frame kun je aan de LED-kleuren de ondersteuningsstand en het accubereik zien. Een dubbel display, wat heel handig is wanneer je bijvoorbeeld op je Kiox 300 scherm navigatie toont. Koppel het Smart Systeem van Bosch tijdens je de rit aan je smartphone met de eBike Flow app en houdt deze bij de hand om te kunnen navigeren.
Naast de motortechniek is de Mavaro praktisch en comfortabel met onder meer:
Standaard of Low StepThru
Kies het framemodel dat bij je past. Kies voor Mavaro 1 of Mavaro 2 met een bovenbuis, of een Low StepThru met een fijne lage instap.
Headshok-voorvering
Headshok vering biedt 50mm veerweg en is netjes in de balhoofdbuis verwerkt. Het oogt verfijnd en voelt verfijnd en comfortabel. Daarnaast is dit systeem lichter dan standaard geveerde voorvorken. Door gebruik van Headshok kan de trapas zo’n 5 mm lager gehouden worden en kan de stuurhoek tot 2° groter gemaakt worden, waardoor je naast veerweg geniet van stabiel en wendbaar rijgedrag.
Riemaandrijving en versnellingsnaaf
Iedere Mavaro heeft een onderhoudsarme Gates CDX riemaandrijving en een interne versnellingsnaaf. Het verschil met de Mavaro 1 en 2 is het type naaf. Lees verder om alle verschillen te zien.
RackLock
De innovatieve RackLock bagagedrager is geschikt voor een kinderzitje en kan tot wel 27 kg. dragen. Het herbergt tevens een ultrasterk U-slot, waardoor je altijd een slot bij de hand hebt.
Bosch Connect compatibel
Onder de trapas zit een verborgen bevestigingspunt voor een Bosch Connect Module (BCM). Met zo’n module, met gps-tracking, kun je jouw Mavaro weer opsporen nadat de e-bike om welke reden dan ook niet op de plek staat waar jij hem achterliet. Met deze anti-diefstal module kun je met je smartphone ook de motor van afstand uitschakelen, bewegingsmeldingen krijgen en meer.
Optionele dragers
Het was je waarschijnlijk opgevallen, de plaatjes op de balhoofdbuis aan de voorzijde. Op deze plek kun je optionele voordragers plaatsen, De bevestigingspunten zijn gemaakt om een afzonderlijk verkrijgbare OutFront-drager te plaatsen. Deze is in 3 maten beschikbaar en kan tot 15 kg. dragen.
Bandenmaten
De maten SM en MD zijn voorzien van 27,5” banden en de maten LG en XL hebben 29” banden. Er is ruimte voor een bandbreedte van 27,5 x 56mm (ETRTO 60-584) voor de kleinste maten en 29 x 60mm (ETRTO 60-622) voor de grotere modellen.
Belangrijkste verschillen Mavaro 1 en Mavaro 2
Model | Accu | Max.bereik | Versnelling | Zadelpen |
Mavaro 1 | PowerTube 800Wh | 185 km | Enviolo Trekking | Parallelogram Suspension Seatpost |
Mavaro 2 | PowerTube 600Wh | 138 km | Nexus 5 | Linear Suspension Seatpost |