Cube ontwikkelt in 2025 verder met de toch al populaire Kathmandu Hybrid. Een globetrotter met robuuste onderdelen, krachtige ondersteuning en afmontage voor breed gebruik. In 2025 is er een brede keuze en vooral meer power en bereik.
De nieuwe Kathmandu Hybrid introductie
Een trekking e-bike om de wereld te ontdekken. Die behoefte blijft onveranderd aan de Cube Kathmandu Hybrid. Deze e-bike stond al bekend om de strakke vormgeving, comfortabele geometrie en robuustheid. Daaraan is niet direct iets veranderd in de nieuwe 2025 modellenreeks. Betrouwbaar, stevig en duurzaam als altijd, maar met meer keuze, meer power en meer bereik om jouw fietsreizen nog verder uit te breiden.
Meer power en bereik
Cube koos voorheen ook voor de CX-motor van Bosch, met een zeer hoge koppel van 85Nm om de moeilijkste beklimmingen ook te kunnen volbrengen. En die motor is nu vernieuwd. Niet direct krachtiger, maar wel lichter en vooral samen met de nieuwe PowerTube accu een stuk efficiënter in bereik. Door de hogere energiedichtheid van de PowerTube accu's profiteer je van meer bereik op een enkele lading. Daarnaast is de motor naast 100 gram lichter ook stiller, wat wel zo prettig is als je de krekels wil horen tjirpen.
Cube Kathmandu Hybrid Comfort
Naast de derailleuruitvoering van de Cube Kathmandu Hybrid is er ook de comfort uitvoering. Deze modellen hebben geen derailleur en een ketting, maar een onderhoudsarme en vooral duurzame riemaandrijving met interne versnellingsnaaf. Enerzijds biedt dit grote voordelen wat betreft onderhoud en duurzaamheid. Aan de andere kant heb je met derailleurversnellingen iets meer geluk wanneer de pech je treft. Een derailleursysteem is makkelijker zelf te herstellen, of middels een lokale fietsenmaker ergens in de Atlas. Het is aan jouw persoonlijke voorkeur wat je kiest.
Modellen en verschillen
Er zijn meer keuzemogelijkheden in de gehele serie. Naast de al bestaande hoge, trapeze en easy entry frametypes, is er nu ook verschil in reguliere, comfort en carbon modellen. Over die laatste 2 lees je verderop meer.
Alle Kathmandu Hybrid modellen zijn er als heren, mixed of dames model. De toevoeging 800 of 600 vertelt je welke accu erin zit, namelijk een PowerTube 800Wh of 600Wh. De e-bike bevat altijd een CX-motor uit de 5e generatie en altijd een ketting met derailleurversnellingen.
Hieronder tonen we de belangrijkste verschillen tussen de HPA (High Performance Aluminum) modellen. In de vergelijking tonen we niet het frametype of de accugrootte en gaan we bij gewicht uit van de 800 variant, met het door de fabrikant opgegeven gewicht.
Model | Display | Schakelen | Voorvork | Remmen | Kg |
SLT | Kiox 500 | XX AXS T-Type*, 12-s | Fox 34 Float AWL | Magura Gustav PRO | 26.3 |
SLX | Kiox 500 | XT, 12-s | Fox 34 Float AWL | Shimano XT BR-M8120 | 26.4 |
EXC | Kiox 500 | XT / Deore, 12-s | Fox 34 Float Sport AWL | Shimano XT BR-M8120 | 27.1 |
EX | Kiox 300 | Cues U6000 11-s | SR Suntour Mobie 35 EQ | Magura MT C ABS | 27.4 |
PRO | Kiox 500 | Cues U6000 11-s | SR Suntour NX1-32 | Shimano BR-MT420 | 27.6 |
ONE | Purion 200 | Cues U6000 10-s | SR Suntour NX1-32 | Shimano BR-MT200 | 27.5 |
*het enige model met elektronisch schakelsysteem
Comfort modellen
Er zijn twee Comfort modellen momenteel: SLX 800 en PRO 800. Beiden met een CX gen 5 motor, 800Wh PowerTube accu en Gates CDX-riemaandrijving. De belangrijkste verschillen zie je hieronder.
Model | Display | Schakelen | Voorvork | Remmen | Kg |
SLX | Kiox 500 | Enviolo Automatiq | Fox 34 Float AWL | Shimano XT BR-M8120 | 29.2 |
PRO | Purion 200 | Enviolo | SR Suntour NX1-32 | Shimano BR-MT200 | 28.4 |
Cube Kathmandu Hybrid C:62
Naast de aluminium (HPA) modellen is er ook nog de keuze voor een carbon Kathmandu Hybrid. Gemaakt van C:62 carbon en een stuk lichter dan de aluminium modellen. Deze lichte fiets heeft een compactere en nog lichtere Bosch Performance Line SX motor met 55Nm koppel. Deze motor wordt ook veel gebruikt bij elektrische gravelbikes, mountainbikes en racefietsen. Fietsen die lichter zijn, hebben minder krachtige koppel nodig. Maar deze motor geeft ook een heerlijk natuurlijk rijgevoel, wat ook belangrijk is voor sportief gebruikt. Een 400Wh PowerTube accu is standaard geïntegreerd in het frame.
Voor de C:62-modellen zijn er 2 keuzes: SLT of SLX. De toevoeging 400X aan het eind vertelt je dat er een 400Wh accu in zit. Van iedere model zijn er 2 frametypes: heren of dames.
Model | Display | Schakelen | Voorvork | Remmen | Kg |
SLT | Kiox 500 | XT 12-s | CUBE C:62, vast | XT BR-M8100 | 16.3 |
SLX | Kiox 500 | Deore 12-s | CUBE C:62, vast | Deore BR-M6100 | 16.9 |
Maak kennis met de Cube Kathmandu Hybrid C:62 2025
Integrated Carrier - IC 3.0
De geïntegreerde bagagedrager, die je op elk model terugvindt, is volledig geïntegreerd in het frame aan de achterkant. Daardoor is deze drager stabiel en heel sterk. Deze drager kan 27 kg. bagage dragen en is uitgerust met een geïntegreerde klemveer en een Cube RILink-adapter voor het monteren van manden en tassen.