Na 7 generaties doorontwikkelen komt Trek nu met de nieuwe Madone SLR Gen 7, de lichtste en snelste Madone met schrijfremmen ooit. Ongekende aerodynamica, uitzonderlijke rijkwaliteiten en ultralaag gewicht.
De ultieme racefiets
Eerlijk gezegd wilden we helemaal niet typen, maar alleen beeldmateriaal laten zien. Want alleen die doen je al watertanden. Ondertussen weten we ook gewoon dat het allemaal enige uitleg nodig heeft. En die uitleg vertelt exact wat de foto’s al insinueren. Trek bouwt met deze 7e generatie Madone SLR de snelste racefiets ooit.
Race aerodynamica
60 seconden winst dan de vorige generatie. En als je bijvoorbeeld Mads Pedersen wel eens goed gevolgd hebt, dan weet je dat de fiets al ultrasnel was. Bij een snelheid van 45 km. p/u win je dus 60 seconden per uur. Volledig vernieuwde aero framevormen, een herontwerp van de stuur/stuurpen combinatie en een verbeterde rijhouding. Wat direct opvalt, is het gat onder de zadelpen. De luchtstroom wordt via dat gat langs het frame versnelt, waardoor je gratis extra snelheid krijgt.
Fonkelnieuwe IsoFlow-technologie
De IsoFlow technologie kenden we al, maar is in deze nieuwe Madone ook weer doorontwikkeld. Dat resulteert in een race-georiënteerde comforttechnologie die vermoeiende oneffenheden uit het wegdek dempt. Door IsoFlow kan het frame enigszins flexen op hobbelige ondergronden. Meer rijcomfort draagt bij aan jouw zithouding en de daarbij behorende voordelen van de aerodynamica en snelheid.
”ONS DOEL WAS OM DE MADONE DE SNELSTE RACEFIETS TER WERELD TE MAKEN. NA JARENLANGE ONTWIKKELING EN AERODYNAMISCH ONDERZOEK HEEFT DE ZEVENDE GENERATIE VAN DE MADONE SLR EEN FRAME, COCKPIT EN ZITPOSITIE DIE 19 WATT ENERGIE BESPAART TEN OPZICHTE VAN VORIGE VERSIES”. - ALEX BEDINGHAUS | SENIOR DESIGN ENGINEER @ TREK
Geoptimaliseerde ergonomische en aerodynamische zitpositie
Door de nieuw ontworpen stuur/stuurpen combinatie, met een kortere reach en een 3 cm smallere stuurbreedte bij de shifters heb je meer comfort en een meer ergonomische zitpositie. Daarnaar vermindert een smallere greeppositie ook de luchtweerstand, dus is er weer meer snelheid en aerodynamica. En dat zonder in te hoeven leveren op controle of kracht tijdens explosieve snelheden onderin de beugels.
Lichtheid als kunst
Het beste en lichtste OCLV Carbon uit de 800 serie is gebruikt om de Madone SLR op te bouwen. Ten opzichte van de vorige versie is er 300 gram bespaard.
Trek Madone SLR no. 7 uitgelicht | video
Wie anders dan Treks Senior Design Engineer Alex Bedinghaus kan het beste uitleggen hoe de Madone SLR 7 tot de snelste racefiets is opgebouwd.
Interview Mads Pedersen
Ben je nog niet overtuigd, wat we ons niet kunnen voorstellen. Bekijk dan onderstaand interview met oud-wereldkampioen Mads Pedersen. In samenwerking met hem en andere profs uit het heren- en damesteam van Trek-Segafredo is de nieuwe Madone SLR tot stand gekomen
Nu verkrijgbaar bij Broekhuis Fietsen!